Jakiego artykułu szukasz?

Uniwersytet Warszawski – studia podyplomowe „Marketing w sferze publicznej”

Zadaniem studiów „Marketing w sferze publicznej” na Uniwersytecie Warszawskim jest przekazanie studentom praktycznej wiedzy w zakresie marketingu, public relations i reklamy oraz umiejętności budowania relacji opartych na zaufaniu między podmiotami życia publicznego.

Uniwersytet Warszawski – studia podyplomowe „Marketing w sferze publicznej”

Uniwersytet Warszawski zaprasza na studia podyplomowe „Marketing w sferze publicznej”, które mają na celu wykształcenie specjalistów w zakresie budowania wizerunku i marketingu. Studia adresowane są do praktyków chcących poszerzyć swoją wiedzę oraz do osób, które mają zamiar zwiększyć swoją atrakcyjność na rynku pracy. Specjaliści zajmujący się budowaniem wizerunku, ze względu na rozwijającą się dynamicznie sferę publiczną w Polsce, są często poszukiwani na rynku pracy.

Zadaniem studiów „Marketing w sferze publicznej” jest przekazanie studentom praktycznej wiedzy w zakresie marketingu, public relations i reklamy oraz umiejętności budowania relacji opartych na zaufaniu między podmiotami życia publicznego. Studia łączą wiedzę teoretyczną oraz praktyczną, która zdobywana jest w trakcie zajęć warsztatowych.

Studia trwają dwa semestry, w trakcie których przewidziano około 200 godzin zajęć. Studia podzielono na specjalizacje: Marketing i doradztwo polityczne, Marketing organizacji pozarządowych, Marketing narodowy, Marketing regionalny, Marketing sportowy, Marketing i reklama społeczna.

Studenci wszystkich specjalizacji uczestniczą w ogólnym bloku zajęć takim samym dla wszystkich. W jego ramach odbywają się takie zajęcia jak: podstawy marketingu, podstawy public relations, funkcjonowanie strefy publicznej, badania marketingowe i opinii publicznej, problemy współczesnego państwa, negocjacje i sztuka argumentacji, media we współczesnej Polsce, komunikacja interpersonalna, marketing w internecie, media relations. Poza blokiem zajęć ogólnych studenci realizują przedmioty specjalizacyjne.

Na Marketingu i doradztwie politycznym są to: polska scena polityczna po 1989 roku, psychologia działań politycznych, podstawy prawa wyborczego w Polsce, zarządzanie widocznością medialną, media relations, strategie kampanii wyborczych, analiza wydarzeń politycznych.

Na specjalizacji Marketing narodowy przedmiotami są: marketing narodowy na świecie, promocja Polski w świecie, wizerunek Polski i Polaków w świecie, polskie dziedzictwo kulturowe, współczesna polska emigracja, kreowanie marki narodowej – plan kampanii. Studenci specjalizacji Marketing regionalny uczą się na przedmiotach: struktura samorządu terytorialnego w Polsce, regiony w Polsce, strategie promocji regionu, media w przestrzeni lokalnej, pozyskiwanie funduszy pomocowych, turystyka regionalna. Specjalizacja Marketing organizacji pozarządowych obejmuje: prawne aspekty funkcjonowania trzeciego sektora w Polsce, organizacje pozarządowe, metody działań organizacji pozarządowych, uczestnictwo w życiu publicznym, kampania i reklama społeczna, marketing non – profit.

Na specjalizacji Marketing sportowy studenci uczą się przedmiotów takich jak: prawno – instytucjonalne aspekty sportu w Polsce, rynek sportowy w Polsce, narzędzia marketingowe w sporcie, sponsoring sportowy, marketingowe zarządzanie obiektami sportowymi, organizacja imprezy sportowej. Natomiast na specjalizacji marketing i reklama społeczna program realizowany jest na przedmiotach: podstawy marketingu społecznego, strategie spójności społecznej, a debata publiczna, zagrożenia społeczne i media, społeczna odpowiedzialność biznesu, budowanie marki instytucji użyteczności publicznej, komunikacja marketingowa.

Zdobyta wiedza

Kończąc studia podyplomowe ”Marketing w sferze publicznej” absolwenci mają wiedzę odnośnie funkcjonowania sfery publicznej w Polsce. Zdobyte umiejętności pozwalają im na dokonywanie pogłębionej analizy i syntezy procesów zachodzących w życiu publicznym. Dzięki temu są w stanie kreować te procesy w zakresie zgodnym z realizowaną specjalizacją.

Warunki, które trzeba spełnić, aby aplikować na „Marketing w sferze publicznej” to posiadanie dyplomu ukończenia uczelni wyższej na poziomie licencjackim lub magisterskim. Dokumenty aplikacyjne, czyli podanie o przyjęcie na studia, kserokopię dowodu osobistego, dwa zdjęcia oraz dyplom należy dostarczyć do Sekcji Studiów Podyplomowych Instytutu Nauk Politycznych.

Marketing w sferze publicznej to studia organizowane przez Instytut Nauk Politycznych na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Uniwersytet Warszawski to jedna z największych uczelni wyższych w Polsce. Działa od prawie 200 lat. Na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych uczy się około 46 tysięcy osób, a na studiach podyplomowych 4 tysiące osób. Na Uniwersytecie Warszawskich uczyło się do tej pory aż 5 noblistów: Henryk Sienkiewicz, Menachem Begin, Czesław Miłosz, Joseph Rotblat i Leonid Hurwicz.

Uczelnia podczas przygotowywania programów studiów podyplomowych bierze pod uwagę potrzeby rynku pracy i oczekiwania kandydatów. Na Uniwersytecie Warszawskim można wybrać jeden z trzech rodzajów studiów tj.: e-learningowye, obcojęzyczne, finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Koszt studiów podyplomowych na kierunku „Marketing w sferze publicznej” wynosił 2500 zł za semestr, czyli 5000 zł za całość w przypadku płatności jednorazowej.

Pozostałe informacje na temat studiów podyplomowych na opisywanym kierunku można znaleźć na: http://podyplomowe.inp.uw.edu.pl/kierunki-studiow/...

  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
  • Akademia Śląska w Katowicach
  • Collegium Civitas w Warszawie
  • Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Warszawie
  • Instytut Skandynawistyki i Fennistyki Uniwersytet Gdański
  • Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia
  • Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Lubelska
  • Politechnika Morska w Szczecinie
  • Politechnika Warszawska
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie
  • Uniwersytet Bielsko-Bialski
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
  • Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Uniwersytet Radomski im. Kazimierza Pułaskiego
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Uniwersytet w Białymstoku
  • WSHiU Akademia Nauk Stosowanych w Poznaniu
  • WSPiA Rzeszowska Szkoła Wyższa
  • Warszawska Akademia Medyczna Nauk Stosowanych
  • Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
  • Wyższa Szkoła Edukacji i Terapii  Wydział Zamiejscowy w Szczecinie
  • Wyższa Szkoła Edukacji i Terapii im. prof. Kazimiery Milanowskiej w Poznaniu
  • Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
  • Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
  • Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Psychologii w Poznaniu
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie